måndag 29 juni 2009

Kungens komediant - Agneta Pleijel

25/6

Agneta Pleijel och jag har det inte helt okomplicerat ihop. Jag tror att jag är ett litet uns för korkad/ickeintellektuell för att uppskatta henne riktigt efter förtjänst.

Dessemellan tycker jag hjärtligt mycket om det här, men jag är tyvärr inte så bra på att känna mig dum och som att jag inte riktigt fattar alltihop, och så tänker jag att det blir lite pretto och pratigt ibland.

Men förvånansvärt stor del av tiden gillar jag till och med pratet om Skådespeleriet. Huvudpersonen är en smula odräglig, men det är han ju, det är genomfört och snyggt.

Kungens komediant är fortsättningen på trilogin som börjar med Drottningens Chirurg. Båda är mer i min smak än Lord Nevermore, och Kungens komediant går upp i ledningen som min favoritPleijel. Och jag gillar den, och jag rekommenderar den, och jag vill verkligen läsa sista trilogidelen när den kommer. Så att det inte blir några missförstånd på den punkten.

Inga kommentarer: