fredag 9 mars 2007

19.

"Ägglossning"
Judith Uyterlinde
8/3 2007

Nästan helt självupplevd bok i första person om infertilitet. Det bästa man kan säga om den här boken är att den är lättläst och lärolik. Det jag vill säga om den här boken är att den, trots svårt ämne, känns ytlig, banal och inte ett uns drabbande, och att språket är funktionellt men inte ett uns mer.

Men om man vill läsa om ofrivillig barnlöshet och om hur det känns, så finns det ett gäng barnlöshetsbloggar därute, som jag tycker ger mycket mer än den här boken.

(Det enda mest konkreta jag fick ut av boken är att jag är som mest fertil nu, vid 23 års ålder. Jaha. Det här är visserligen min boklista, men jag kan bjuda på informationen att jag inte tänker utnyttja den fertiliteten, och jag är alltså på väg utför. Härligt.)

Inga kommentarer: