lördag 24 februari 2007

12.

"Pilotens hustru"
Anita Shreve
23/2 2007

Aldrig mer ska jag läsa något av den här otäcka jäkla kvinnan. Aldrig mer. Åh, jag gillade inte boken från början heller men då hade jag inget annat jag var sugen på att läsa, och så sakta med säkert hade jag läst halva och det var ganska okej, jodå, men sen kom twisten och då blev allt så billigt och upplagt och ett hemligt äktenskap, ärligt talat, ska man lyckas skriva om sånt utan att bli en Oprah Winfreyklyscha måste man vara tusen gånger originellare och bättre än Shreve är. Men när jag väl kommit så långt kunde jag ju lika gärna läsa klart boken, och få skriva en utgjutelse om den här, så det gjorde jag. Och nu ser jag fram emot att läsa något mycket bättre; jag var på biblioteket igår och det känns mycket lovande med min bokhög.

Inga kommentarer: