lördag 5 maj 2007

31.

"Mer än det man ser"
Nancy Rue
29/4

Romantisk ungdomsroman, som jag inte insåg att jag läst tidigare förrän jag var halvvägs. Det var lite märkligt att jag lyckats förtränga den så helt, för den här gången var jag mycket engagerad och uppskattade det amerikanska i boken till fullo. Sedan att den är lite präktig vad det gäller kristendom och funktionshinder... det får man leva med. Det går ganska bra. Det finns lite hjärtskärande romantiska ögonblick i slutet av boken. Lite svårare är det att acceptera vilket präktarsle (inte praktarsle, utan präktigt arsle) Michael, den manliga hjälten, är. Han är så god att det är konstigt att Felix, den kvinnliga hjälten, inte vill slå ihjäl honom. Men hon är ju kär. Och det går att acceptera hennes synsätt, och då funkar boken, utmärkt.

Bonus: Nancy rue har en av de fulaste hemsidor jag sett på länge! Här.

Inga kommentarer: