lördag 21 april 2007

26.

"Anne of Windy Poplars"
L.M. Montgomery
14/4

Mer Anne på engelska. Jag kan liksom inte hålla mig. Och den här var så himla värd det, eftersom det fanns stycken med anekdoter som varit strukna från min svenska översättning. Och så det gamla vanliga: Pringlarna och Rebecka Dew och änkorna och Summerside och Katherine och mandelmjölken och älskade Anne Shirley.

Jag har beställt "The story girl" från internet och har fått den, har den här hemma och tummar på den. En helt oläst Montgomery. Hennes personliga favoritbok. Den är lite ful, bokeh, men det spelar ingen roll. Jag sparar på den på samma sätt som jag sparade "3...6...9 seconds of light". Till en dag när jag behöver den, eller kanske bara helt enkelt till senare. Till lilla Elisabeths I Morgon.







Inga kommentarer: